مرکز فروش اینترنتی جار پلاستیکی و شیشه ایامروزه استفاده از انواع ظروف جار برای بسته بندی بسیار مرسوم شده است و بسیاری از کارخانجات مواد غذایی از این ظروف استفاده می کنند. مواد به کار رفته در تولید این ظروف بسیار مورد اهمیت است چرا که بیشترین استفاده از این ظروف در صنایع مواد غذایی بوده پس بسیار مهم است که در ساخت انواع جار از چه موادی استفاده می شود. که در ادامه در خصوص اواع جار و ظروف بسته بندی صحبت خواهیم کرد و کاربردها، مزایا، مدل ها و به طور کلی ویژگی های مربوط به هر کدام را شرح خواهیم داد. پس تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

ظروف بسته بندی

ظروف بسته بندی را با نام جار و یا پت در بازار میشناسند. از همین رو از این پس با این عنوان از آن ها یاد خواهیم کرد. انواع جار از لحاظ جنس به دو دسته تقسیم بندی می شود.

  1. جار شیشه ایی
  2. جار پلاستیکی

جارهای شیشه ای اغلب با همین عنوان و جارهای پلاستیکی با عنوان پت های پلاستیکی نیز شناخته میشوند. در تیتر بعدی در خصوص تفاوت این دو ظرف بیشتر صحبت خواهیم کرد.

ظروف بسته بندی

تفاوت میان جار شیشه ای و جار پلاستیکی

 

یکی از سوالات مشتریان به هنگام خرید ظرف بسته بندی جار این بوده که چه تفاوتی میان جار شیشه ای و جار پلاستیکی می باشد؟ کدام یک بهتر است؟ از لحاظ قیمتی چه تفاوتی با هم دارند؟ باید در این جا گفت که هر کدام از این ظروف مزایای ویژه ایی دارند که فرد خریدار با توجه به کاربرد خود باید انتخاب کند که کدام ظرف جار مناسب است. در زیر چند مورد از مزیت ها و معایب این ظروف را به طور مختصر توضیح خواهیم داد.

مزایای جار شیشه ای

مزایای جار شیشه ای به صورت کاملا خلاصه عبارتند از:

  1. این ظرف بسته بندی به دلیل نوع جنسیت با مواد مختلفی که قرار است در آن ریخته شود واکنشی نداشته در نتیجه باعث ماندگاری بیشتر آن محصول ریخته شده در ظرف می باشد.
  2. دارای سلامت بهداشتی بیشتری به نسبت پلاستیک بوده.
  3. مناسب برای صادرات است.
  4. قابل تجزیه است.
  5. غیر قابل نفوذ است.
  6. دارای تنوع بالا است.
  7. قابل بازیافت است.
  8. و…

 

مزایای جار یا همان پت پلاستیکی

مزایای پت های پلاستیکی نیز عبارتند از:

  1. سبک وزن بودن و حمل آسان آن
  2. انعطاف پذیری و نشکن بودن
  3. غیر قابل نفوذ بودن.
  4. قابل بازیافت بودن.
  5. قیمت کمتر به نسبت جارهای شیشه ای
  6. و…

پس در واقع میتوان نتیجه گرفت که در مواردی استفاده از جارهای شیشه ای بهتر بوده و در موارد دیگری استفاده از پت های پلاستیکی. به عنوان مثال در مواردی که کیفیت کالا بسیار حائز اهمیت است، یا قصد بسته بندی صادرات محصول میباشد و یا عدم آسیب رسانی به محیط زیست حائز اهمیت است استفاده از جارهای شیشه ای ارجحیت داشته و در مواردی که قیمت و وزن سبک تر حائز اهمیت است استفاده از پت های پلاستیکی.

تفاوت میان جار شیشه ای و جار پلاستیکی

فروش عمده جار شیشه ای

در این فروشگاه اینترنتی جار یعنی جار مارکت می توانید انواع جار شیشه ای و پلاستیکی را به صورت عمده و مستقیم از تولید کننده خریداری و تهیه نمایید. هر کدام از این محصولات دارای انواع مدل های مختلفی هستند، به عنوان مثال جارهای شیشه ای دارای مدل های بسیاری چون:

  • جارهای شیشه ای استوانه ای
  • جارهای شیشه ای کشکولی
  • جارهای شیشه ای کوزه ای
  • جارهای شیشه ای کوپ ساده
  • جارهای شیشه ای گوشواره دار
  • جارهای شیشه ای هشت گوش
  • جارهای شیشه ای خرسی
  • و…

میباشند که تمامی آن ها را به همراه سایزبندی و تصاویر میتوانید در کاتالوگ محصولات جار شیشه ای مشاهده نمایید. البته لازم به ذکر است که این مدل ها بسیار بیشتر بوده و تنها تعداد اندکی از آن ها را در این مطلب معرفی نمودیم.

فروش عمده جار شیشه ای

فروش بانکه ایکیا

منظور از بانکه ایکیا نمونه ای از جارهای شیشه ای ست که امروزه بسیار مورد استفاده قرار می گیرد این جار شیشه ای دارای نوعی از درب چفتی بوده و دارای سایز های مختلفی نیز میباشد. ابتدا این محصول صرفا برای بسته بندی حبوبات بیشتر مورد استقبال قرار گرفت اما در حال حاضر کاربردهای دیگری نیز در بسته بندی عسل، مربا، روغن، ادویه جات و … دارد. پیش تر در خصوص این مدل مقالات دیگری در سایت با عنوان بانکه های شیشه ای درب چفتی منتشر گردیده است که از طریق قسمت سرچ میتوانید آن ها را پیدا کرده و برای کسب اطلاعات بیشتر به آن ها مراجعه نمایید.

فروش بانکه ایکیا

قیمت جار شیشه ای فانتزی

به طور کلی جارها و پت های پلاستیکی مطابق با ظاهری که دارند به دو دسته ی فانتزی و ساده تقسیم میگردند. که جارهای فانتزی به نسبت جارهای ساده دارای ظاهری شکیل تر و لوکس تر میباشند و به عنوان ظروف لوکسی چون شیشه های عسل لوکس مورد استفاده قرار میگیرند. که در میان این دسته ها جارهای شیشه ای فانتزی بسیار مورد توجه قرار گرفته اند علت این امر نیز شفافیت و شکیلی بسیار این ظروف میباشد و از آنجاییکه هر شرکت سعی می کند با نوع بسته بندی خاص خود باعث جذب بیشتر مشتری شود جارهای شیشه ای فانتزی امروزه خریداران بسیار زیادی دارد. جارهای شیشه ای فانتزی شکل و شمایل بسیار مختلفی دارند که شما می توانید تمامی آن ها را از شرکت جار دینا تهیه کنید. جارهای شیشه ای فانتزی را در شرکت تولیدکننده دینا می توانید در سایزهای مختلف از کوچک تا بزرگ تهیه بیابید.
به عنوان مثال جارهای فانتزی شیشه ای در سایزهای زیر موجود می باشند:

  • 30 سی سی
  • 60 سی سی
  • 100 سی سی
  • 120 سی سی
  • 200 سی سی
  • 250 سی سی
  • 300 سی سی
  • 350 سی سی
  • 400 سی سی
  • 500 سی سی
  • 600 سی سی
  • 750 سی سی

قیمت جار شیشه ای فانتزی به انتخاب هر کدام از این سایزها و مدل های موجود وابسته است از همین رو نمیتوان قیمت دقیقی را برای آن ها مطرح نموده اما لازم به ذکر است که قیمت این ظروف تفاوت زیادی با جارهای شیشه ای ساده ندارد به گونه ای که کاملا قابل چشم پوشی میباشند.

قیمت جار شیشه ای فانتزی

جار عسل

عسل یکی از رایج ترین ماد غذایی ست که با جارها بسته بندی میگردد. در ایران زنبورداران و کندو داران بسیار هستند که در ماه های مختلف بسته به نوع موقعیت جغرافیایی خود عسل های مختلف با طعم های متنوع را تولید می کنند که نیازمند جارهای پلاستیکی و شیشه ایی بوده. بیشترین نوع بسته بندی عسل در دو سایز جار نیم کیلویی و جار یک کیلویی می باشد. بعضی از پخش کننده ها و تولیدکننده های عسل در جارهای پلاستیکی پت بسته بندی خود را انجام می دهند و بعضی دیگر جار شیشه ای عسل را انتخاب میکنند. اینکه کدام نمونه بهتر است با توجه به توضیحات بالا و  وابسته به سلیقه و نیاز تولید کننده ی عسل قابل نتیجه گیری میباشد.

جار عسل

خرید بسته بندی شیشه ای

برای خرید جار شیشه ای و همچنین پت پلاستیکی راه های مختلفی وجود دارد مانند:

  • مراجعات حضوری به مغازه ها
  • مراجعه حضوری به دفترهای فروش نمایندگی
  • مراجعه حضوری به دفتر کارخانجات
  • خرید غیر حضوری اینترنتی

امروزه از نوع چهارم استقبال بیشتری می شود چرا که آن قدر زمان اهمیت پیدا کرده است که دیگر نمی توان زمان بسیاری را از دست داد. شما در سایت جار دینا می توانید به صورت مستقیم با تولید کننده جار شیشه ای از طریق راه های ارتباطی دینا ارتباط برقرار کرده و خرید خود را هم به صورت حضوری و هم غیرحضوری انجام دهید.